Deweloper mieszkaniowy
Przyjrzyjmy się sytuacji sprzedaży nowego mieszkania. Oferta rynku jest dosyć szeroka, deweloperzy oferują zwykle co najmniej kilka inwestycji w danym mieście, dopasowanych do różnych segmentów odbiorców.
Są inwestycje masowe – wiele mieszkań, duże bloki, przystępne ceny, średnia jakość i oferta. Z drugiej strony są apartamentowce, z dużymi i drogimi mieszkaniami, w wysokich cenach, z szeroką ofertą dodatkową inwestycji. No i inwestycje pośrednie, dla średnio-wymagających.
W każdym przypadku jednak, 90% klientów poświęca na znalezienie i wybór oferty od kilkunastu dni do kilku miesięcy. Są też oczywiście klienci specyficzni, których system automatycznie rozpoznaje po zachowaniach i zakupach, jednak oni mają osobne ścieżki i scenariusze mktg automation.
Każda wizyta usera ma zapisane źródła pochodzenia, co pozwoli na połączenie świata online z offline. Rzadka sprawa w automation, ale da się. Odpowiedni scenariusz pozyskujący emaila klienta dzwoniącego, czy odwiedzającego biuro, pozwala na rozpoczęcie komunikacji email i przypisanie UTMów do klienta w biurze.
Klienci online są oczywiście profilowani zgodnie z ich zachowaniami, co pozwala na rozpoznanie buyer persona i uruchomienie odpowiednich scenariuszy. Wśród nich znajdą się mechanizmy pozyskiwania danych, które zwiększają liczby leadów o 15-30% miesięcznie. Jest to jeden z kluczowych KPI w procesach sprzedaży offline.
Świetnie – mamy więcej leadów!
Jednak ktoś musi się nimi zaopiekować. Na początku, najszybciej i w sposób głęboko personalizowany zrobi to system. Ta komunikacja średnio osiąga 70-90% OR i 30-50% CTR. Klienci uwielbiają dobrze personalizowane treści i oferty. Nie tylko w e-commerce. Po pierwszych działaniach handlowca, warto uruchomić procesy lead nurturingu (dogrzewania leada). Powiązane dokładnie ze statusami sprzedażowymi używanymi przez handlowców do prowadzenia leada w lejku. Scenariusze komunikacji mają na celu permanentne utrzymywanie atencji klienta na naszej ofercie.
Kiedy klient przedłuża proces zakupowy – czytaj: przetrząsa rynek, warto podsunąć mu personalizowaną informację o znikającej ofercie wg jego preferencji – „Drogi Kliencie, właśnie sprzedaliśmy te mieszkania, które oglądałeś w zeszłym tygodniu. Poniżej znajdziesz propozycję pozostałych jeszcze w ofercie, pasujących do Twoich preferencji.” Bardzo skuteczny mailing automatyczny w opinii handlowców.
Kiedy klient znika na dłuższy czas z naszych radarów, warto wybadać, co u niego słychać. Puścić emaila, smsa, webpusha, podgrzać temat, pokazać nowe etapy inwestycji i pozyskać jego atencję na powrót. Jak tylko zauważymy jego reakcję – należy koniecznie powiadomić o tym jego opiekuna „Twój klient, aktywował się wczoraj na www, ma już ponad 50 pkt scoringu, w ostatniej sesji obejrzał 3 produkty. Jego obecny profil wygląda następująco:…”
Skuteczni handlowcy, to tacy handlowcy, którzy korzystają z wiedzy o kliencie i nowoczesnych narzędzi, pozwalających na szybką, adekwatną reakcję. Inni natomiast wciąż korzystają z notatników…
Link do pierwszej części artykułu: https://thinkdigital.com.pl/blog/marketing-automation/co-moja-firma-moze-zyskac-dzieki-marketing-automation/